Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

And the snakes start to sing

Av Tinna - 9 juli 2013 16:25

Varning, lite långt inlägg idag ^^'

En helt ny väääääärld! Är Tyria (tror det hette så jag är så dålig på namn på saker o ting xD) Har iaf börjat spela Guild Wars 2 och är helt käär så fint det är och roligt<3 Jag har saknat att bara sitta och spela och har ju inte tidigare riktigt haft tillräckligt med bra internet uppkoppling eller dator till att köra online spel på, men nu har jag ju tydligen det! Även om an mac kanske inte är det bästa att ha att spela med man vad gör man om man inte har en stationär speldator som man önskar man hade! Det funkar ju iaf! Och den segar inte ens eller hurrar nu när jag grävt fram min kylplatta igen~
Så jag skringer runt där med min panter sak och försöker bli starkare. Lika mycket som att spela hjälper mig att läka från det som hänt och kopplar bort de negativa tankar som vill ploppa upp ibland. Så det är ett sätt för mig att läka, att dyka ner i spelets värld och fokusera på det som händer där.

Jag kämpar fortf med att gå upp i vikt igen och har faktist fått tbx matlusten igen nu när jag är lite gladare om dagarna och har roliga saker för mig, så har jag faktist gått upp några kilon. Men jag hoppas jag inte sjunker ner igen. Jag har klättrat uppåt ur mitt svarta hål jag föll ner i för bara några dagar sen pga en händelse jag fick reda på. Men tack vare vänner och fanilj är jag redan påväg upp igen. En kompis jag brukat chatta med via fb hjälper mig oxo mycket mer än vad jag visar att hon gör. Det kanske inte sjunker in på en gång den information och de råd hon ger, men efter ett par timmar eller dagar börjar jag fundera mer på det hon sagt och täbker attdet kabske skulle vara bra att tänka på det om dagarna.

Jag drömmer inte lika mycket om Jing längre om nätterna, jag skjuter bort den stora stickade tröja jag snott att krama på och jag känner mig inte lika tom om dagarna längre utan Jings sällskap. Jag säger inte att jag är över honom, helt kommer jag aldrig att bli detm men jag kan nog lägga mina känslor och tankar om en framtid med honom inlåsta i kistan tillsammans med den del av mittbjärta som har med kärlek utöver vänskap och familj att göra. Den brinnande kärlek som mitt hjärta bultar för honom för, den får jag låsa in tillsammans med det jag precis nämnde för att jobba påen vänskaplig relation med honom istället. För tillfället. Igen av oss kan veta vad framtiden har att visa oss, men vi kan få hintar av det genom de handlingar och händelser som sker nu.

Jag har inte slutat att tro eller att hoppas, men det vet han och jag vill inte nämna det mer även om det är så viktigt för mig.

Jag ska försöka fokusera på mig, bli min egen bästa vän och livskamrat, göra vad jag tycker är kul och fullfölja mina drömmar och mål i livet. Jag ångrar fortfarande inte riktigt det som hände på söndagen den 30:e men jag ångrar konsekvenserna och oron som jag skapat med den händelsen. Jag hoppas även att han kan förlåta mig för det en dag.

Just nu har jag fortfarande vågor av ilska, sorg, deppression, kris/panikångest och liknande negativitet men jag har också en hel del vågor av glädje, sprallighet, förväntan och postivia känslor. Så vågorna fortsätter och gör nog det att tag till, men det är på bättringsvägen. När så mycket händer på samma gång stänger man till slut av vissa delar av hjärtat och hjärnan i ett försvar mot sig själv. Det är väl det jag gjort och håller det nog så ett bra tag.

Jag spenderar stora delar av mina dagar med att fundera på vad jag skulle kunna rita, vad jag ska spela och hur länge, vem jag skulle vilja spela med eller så. Jag klär på mig på morgonen och bara sätter på mig det jag tycker är bekvämt. Varför pladdrar jag om detta? Jo, för att jag innan alltid tänkt på vad som skulle vara passande att ha på sig om han skulle se mig. Vad han skulle tycka om de kläder jag valt eller om den frisyr jag har för dagen, jag tänker på det lite fortfarande men inte lika mycket. Jag vill vara söt och fin, så jag klär mig där efter. Jag vill vara söt i mina egna ögon med, jag vill kunna se mig i spegeln och känna mig fin, utan att rynka på pannan över att det är något som är fel. Jag ska bygga upp ett självförtroende och självsäkerhet, självrespekt och självständihget, precis som vi pratat om i fb chatten. Jag jobbar på det för varje dag i små små steg. Och till slut når jag nog dit.

Min hund och jag kanske inte är så överens just nu men hon tassar efter mig vart jag än går om hon är vaken, även om mina föräldrar är hemma, så hon tycker nog om mig ändå.
Mina vänner finns bara ett digitalt meddelande bort och min familj finns runt omkring mig på kvällarna, han finns i trakterna han med ibland. Bara han mår bra och är glad kan jag vara lugn, jag och han är vänner nu. Vad som händer sen, det får vi se~

Titeln för dagen är bara en låt jag tycker om som BMTH gjort förresten :3
(Ber om ursäkt för stavfel om såna uppstod men skrev lite snabbt och via ipaden)

 
 
Ingen bild

-

9 juli 2013 23:41

Vänta, "han"?

Tinna

9 juli 2013 23:43

Ja. Jing är en han vettu men det är fortf samma person som jag skrivit om tidigare~

 
Ingen bild

-

14 juli 2013 22:18

Eh, nej det visste jag inte? Har han skrivit det någonstans?

Tinna

15 juli 2013 15:16

Skrivit om att han är en han? Om du känner honom vet du nog om det redan. Jag vill inte säga mer än det du hittar på min blogg utan hans tillåtelse särskilt när du visar dig anonymt. Så får jag klartecken av honom kan jag förklara eller nåt~

Har nu fått klartecken och om inte annat står det nu på hans fb sida, finna videos om det på YT och står en massa om det på hans tumblr. Jag har vetat det sen den dag han först nämnde det men han var så osäker då. Men nu är han på väg till rätt kropp och så~ Jag är så stolt över honom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinna - 24 januari 2014 15:57

Ännu en gång ligger man på psyk, fast denna gång är det såhär, ÄNTLIGEN tog de in mig! Nåja, nu när du vet det, så återgår jag till dagens topic~ Det är lite bättre med mig just idag, ifall nån ville veta. Läste en intressant mening idag i en bok...

Av Tinna - 3 november 2013 22:02

From here on I'll be posting my progress through out the national novel writing month and hopefully some of you will enjoy and understand this story. This is what I'v written so far tonight since I started a bit late and all. Let's start, shall we? C...

Av Tinna - 3 november 2013 19:32

Nämen titta det gick visst lite tid där emellan inläggen igen, whups! Men nu är det ju så att nanowrimo kört igång och jag kommer att posta novellen jag skriver här på min blogg, så ifall nån vill läsa kan dom läsa det här och så. Årets novell heter ...

Av Tinna - 5 oktober 2013 00:02

Är för övrigt en fin låt på piano som kan hittas här och var~Att ha många stigar att vandra men att inte veta vilken väg man ska välja, det är något de flesta hamnar i någon eller flera gånger i livet. Jag är ännu en gång där, jag har ju mina mål för...

Av Tinna - 16 augusti 2013 02:00

Kras. Krash. Boink. Slafs. Sopa in det under mattan bara så syns det inte mer sen. Typ så tänkte jag att det skulle funka och det fungerade ju ett tag. Men när något stötte till mattkanten vällde allt fram igen, allt, allt, alltihopa. Jag vill inte s...

Presentation


Tjena!
Välkommen till en blogg som handlar om mitt liv kort och gott. Jag drömmer om att få jobba med spel i framtiden och har en hel drös med olika hobbies~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards