Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Clouds over moon, wind on flowers

Av Tinna - 17 juli 2013 15:41

Tjo!

Idag är nog första dagen på länge som jag är bakis efter en natt full av festande, fina männskor och random konversationer från hundvalpar till spel, från snack om personer med diagnoser till ambulans samtal. Jäklar vilken kväll/natt vi hade...men fan vad kul vi hade! Jag hade så roligt att jag lyckades glömma allt negativt som pågott ett tag nu, ja, jag blev full men det var ju inte riktigt menat att det skulle bli så. Men jag ångrar det inte, jag har nog med hjärnceller så jag tål nog att döda några styckna ;D 
En vän till mig fick ju till slut fylla 20, eller "fylla systemet" som hon säger. Så hon hade en "liten" fest vid sig och folket där va så fina o roliga o snälla! Både bekanta och nya ansikten fick jag se, vilket gjorde det hela mycket intressantare. 
Fast jag är rätt förvånad över en sak...oftast när jag druckit under det senaste året så har jag fått en "tröskel" där alkoholen sakta kickar in och då jag oftast får ett klappande hjärta och svårt att andas i samband med yrsel och illamående. Nu kom ingen tröskel och jag klarade av mer än vad jag trodde, för jag drack ju inte lika lite som jag troddde att jag skulle xD 
Inte för att nån av er som läser nog bryr er men det är väl en lite rolig minnesnotering för mig själv om inte annat. Jag hade med mig en egen dricka som va 21% på 5cl, en rosa sak som luktade lychee parfym men...ja bara det smakade parfym oxo men när jag blandade ut det i päron cider jag snodde at Gaffel så blev det ju gott! Sen blev det ju en och en anna...eh..ja sammanlagt blev det väl ca 5 shots och lite(jätte lite, typ två klunkar) ren vodka som en killkompis fick mig o dricka XD Ääääh det är så äckligt!!! 
Menneh ah det blev ju en del ändå, så gick jag väl runt och pratade med olika personer/klungor om olika saker. Lite läskigt var det dock när Gaffel kom och plockade med mig och ställde mig framför en JÄTTE stor kille (som tydligen är Idas dude...på g iaf) så aså...jag tror jag skulle bryta nacken när jag kollade upp mot honom. Han är 208cm lång och ett jäkla muskelberg men snäll som en nallebjörn, så den klassiska "lilleman" som kanske ser stor och farlig ut men är jätte snäll och gullig. Jag hoppas de blir ett par elr iaf dejtar ett tag, han verkade va en bra kille för henne. Men det ser ju lite roligt ut när hon är typ hälften så stor som han! 
Sen när vissa kom fram till mig och sa "Så du är den omtalade Tinna!" eller "Är det du som är Tinna som de pratat så mycket om?" blev jag lite förvånad, inte trodde jag att de pratat om mig till folk som aldrig träffat mig. Även om jag vet att de aldrig skulle säga ett ont ord om mig. Så jag frågade Ida om det när vi satt på bussen påvägen hem till mig på morronen, nu imorse vid 04. "Jag hörde av random folk på festen att ni pratat om mig till dem, varför det? vad finns det att nämna om mig? xD" typ, hon bara log och sa "klart vi pratar om dig, du är ju vår Tinna." och jag antar att det ligger nåt i det med att jag var en av Veras första vänner här i sverige och att jag blev "adopterad" av ida att vara hennes lillasyster då i början. Vi har ju kännt varann så länge ändå. Vad blir det nu? Hmm....ja typ 7 år nu tror jag. Ganska galet ändå!

Jaja, tillbaka till festen. 
Det var tänkt att vi skulle lämna festligheterna och dra vidare senare, men så långt kom vi inte! Vi hittade en buss mot stan efter lite letande och några svordomar över att tunnelbanan slutat gå. Men inte kom vi långt med den bussen förän någon i säterna längst bak i bussen fick någon form av anfall. Vissa trodde att det va epilepsi, men han beteddet sig lite för....påverkad av något annat för att det skulle kunna vara ett sånt anfall. Jag är ingen expert på epilepsi anfall men jag har mina aningar om att han var drogad för hans ögon stod åt olika håll <__> typ! 
Aja, nån ringde ambulans och lite efter att de kommit kom en ersättnings buss till oss som tog oss till gullmars och tc. Fast vi hoppade av vid kungsan för att gå till max och äta. Och nu menar jag max hamburgare, inte en person! 
Såååå ingen drog vidare till nån krog/bar/klubb vadjag vet, folk åt och sen gick de flesta hem xD 

Jag och Ida kom hem vid 04.20 och deckade i sängen ganska direkt. 

Nu på dagen idag har jag tagit en "lång" promenad med Noola en tredjedel av varvet runt sjön trekanten i liljeholmen och sen hem igen, jag bor ju så nära dit så vi givk självklart dit och tillbaka~ Vilket var väldigt skönt! Bakis o allt, ja då går man promanad med sin vovve! :3 
Och så har jag tittat på filmen Wreck it Ralph! Och den var ju sååå underbar!!!!<3 ;u; och ååh kvalitén i bluray filmer...mrr!
Nu efter att jag skrivit klart detta inlägg ska jag åka mot skanstull för att möta Gaffel, vi ska ut o äta dumplings! 8D<3 efter det ska jag iväg till hamnen och möta upp min vän som kommer till mig från Finland och ska bo hos mig hela veckan~ Vi har inte setts på ratal så ska bli kul att träffas igen även om det kanske blir lita awkward i början  >__>

Så jag uppdaterar väl mer i veckan om vi hittar på något kul! Ha det bra tills dess alla läsare~

 
 
Tuva

Tuva

18 juli 2013 12:50

Han kan mycket väl ha fått ett epilepsianfall eller bara svimmat av någon anledning. När kroppen får ett krampanfall så har man ingen koll på sina ögon heller. ^^ T.ex när jag svimmade på UppCon:06 så kunde man inte ens se mina ögon för att de rullat upp så mycket. Gick bara att se ögonvitorna. Så att ögonen står åt olika håll kan definitivt komma av anfall. ^^

http://www.kiwicupcake.se

Tinna

18 juli 2013 19:05

Menade mer att det ögonen åt olika håll o att han sen verkade totalt oberörd av det som hänt tydde mer på typ droger än på epilepsi. Han såg rätt borta ut men man vet ju aldrig! vi stannade inte på platsen för o se vad som hännt for real xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinna - 24 januari 2014 15:57

Ännu en gång ligger man på psyk, fast denna gång är det såhär, ÄNTLIGEN tog de in mig! Nåja, nu när du vet det, så återgår jag till dagens topic~ Det är lite bättre med mig just idag, ifall nån ville veta. Läste en intressant mening idag i en bok...

Av Tinna - 3 november 2013 22:02

From here on I'll be posting my progress through out the national novel writing month and hopefully some of you will enjoy and understand this story. This is what I'v written so far tonight since I started a bit late and all. Let's start, shall we? C...

Av Tinna - 3 november 2013 19:32

Nämen titta det gick visst lite tid där emellan inläggen igen, whups! Men nu är det ju så att nanowrimo kört igång och jag kommer att posta novellen jag skriver här på min blogg, så ifall nån vill läsa kan dom läsa det här och så. Årets novell heter ...

Av Tinna - 5 oktober 2013 00:02

Är för övrigt en fin låt på piano som kan hittas här och var~Att ha många stigar att vandra men att inte veta vilken väg man ska välja, det är något de flesta hamnar i någon eller flera gånger i livet. Jag är ännu en gång där, jag har ju mina mål för...

Av Tinna - 16 augusti 2013 02:00

Kras. Krash. Boink. Slafs. Sopa in det under mattan bara så syns det inte mer sen. Typ så tänkte jag att det skulle funka och det fungerade ju ett tag. Men när något stötte till mattkanten vällde allt fram igen, allt, allt, alltihopa. Jag vill inte s...

Presentation


Tjena!
Välkommen till en blogg som handlar om mitt liv kort och gott. Jag drömmer om att få jobba med spel i framtiden och har en hel drös med olika hobbies~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards