Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

I'll dance with you

Av Tinna - 28 juli 2013 23:15

Ojsan hoppsan! Där dog visst bloggen en liten stund eftersom att jag förvånansvärt nog fick en del att göra. Men det är trevligheter jag haft för mig och det har ju fått mig att må lite bättre så det gör nog inget att jag inte uppdaterat så mycket. Men jag ska ge er som råkar läsa min lilla blogg en liten (läs stor) uppdatering på vad jag haft för mig.

Jag skrev väl om festen och om Lee senast jag skrev något va? Mja, vad har jag gjort sedan dess? Egentligen är det inte så mycket jag GJORT som gjort skillnad utan vad jag funderat på. Jag har börjat planera på en ny cosplay till ConFusion, ett konvent jag länge velat gå på men alltid missat av någon orsak. Antingen av pengabrist eller av att jag glömt det bara. Jag ska bygga o fixa ihop en cosplay på en Pokémon vid namn Zangoose och kanske ställa upp i cosplay tävlingen~ så det har jag planerat en hel del på och spenderat mina sena kvällar/nätter med.
Jag har börjat rita en del igen, vilket är skönt att jag kab göra igen. I början för typ tre eller två veckor sen kunde jag inte det för att jag kopplade det till honom då. Men nu gör jag inte det längre, lika mycket iaf.
Jag har lekt lite i sculptris och kladdat runt och tänkt på vad som skulle vara kul att skapa där osv, jag har övat på kommandon och inkallninh med lilla Noola och för bara några dagar sen varit på låååång skogs promenad med lilla trollet och Vaja i Juradskogen~

Jag kan väl påpeka att jag inte tänker på honom så mycket nu, bara lite ibland när det kopplas till någon händelse eller sak. Eller när vi bråkade lite för nån vecka sen. På tisdag ska jag träffa honom för att han ville komma hit och packa sina saker som han ska hämta i augusti. Just nu, ärligt talat, spelar det mig inte så stor roll om han kommer eller inte. Klart det är kul att träffa honom och se att han mår bra, men jag saknar inte honom på samma sätt längre. Eftersom att jag smått tvingat bort mina känslor för honom, jag var ju tvungen då det störde alla så mycket att de fanns kvar. Även mig. Så genom att fokusera på mina hobbys, min hund och på att träffa folk så har jag börjat ta mig över honom och det första steget kändes som ett monster steg.

Jag hade ju besök av en vän jag inte trfäffat på tre hela år, från Finland, förra veckan och oj spm satan vad det shoppades då! Det var typ allt vi gjorde om dagarna och jobbigt var det men roligt med så jag klagar inte riktigt. Jag fick ju tag i den del kläder och två par nya skor after all~ 8D för vi råkade på sommar rean och det var ju tur det!
Och det största inom min spelvärld jag gjort detta år va att sälja in mitt Wii + alla(förutom ett) spel och original kontroller till GameStop och "byta" till mig ett begagnat xbox360 slim med 250GB minne!! Och tre spel, ett av dem fick jag nytt för 99:- dessutom, Dragon Age II blev det då jag bara fick välja bland EA spel~

Denna vecka har jag ju vart på skogspromenad, Pappa har fyllt år, jag har haft en ytterst mysig och söt tös på besök vid "namn" Chufchuf~ vi hade varken hörts eller träffat på nåt år eller två innan typ förra veckan så det känns mysigt att ha fått upp kontakten med henne igen. Saknat henne och lute knasigt att vi aldrig stött på varann när vi ändå bor o rör oss med samma tunnelbane linje! XD ooooch jag har påbörjat ett av mina gamla ritprojekt som jag hade glömt bort XD så att rita alla Eeveelutions i "min stil" är vad jag ska göra nu~

Blev det en dålig uppdatering? Sry om nån blev förvirrad men jag ska börja skriva här igen och låta er veta vilka påhitt jag har för mig!
Jag har iaf bestämt en sak, som många vänner ställt mig som fråga om jag till exempel messat med Lee elr nåt. Ja, vi messar ganska mkt o så och jag har många ggr fått frågan "är hon din nya crush?" Och nej det är hon ju inte. Hon är en kompis som jag bara tycker om att messa med o hon verkarju inte ha nåt emot det heller så det är ett bra sällskap när jag inte umgås med nån lixom~
Min point är att jag inte tänker rusa in i nästa förhållande, som jag tidigare gjort och försökt ersätta det jag förlorat. Inte att ersätta personen som gått en annan väg utan att ha någon att fylla den tomma rutan med lixom. Men denna gång ska jag inte det, jag ska lyssna på mitt hjärta(som alltid) och se vart det leder mig. Händer det något så gör det väl det, gör det inte det så gör det bara inte det.

Jag skriver igen i veckan och kanske lägger upp någon lyrik eller så emellan de "riktiga" inläggen, ha det så fint tills dess små filurer :3

I'll go with the flow of life and see where it takes me, follow the beat of my heart and listen to it's words of guidance. I'll dance with you tonight keep on moving 'till morning sunlight~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tinna - 24 januari 2014 15:57

Ännu en gång ligger man på psyk, fast denna gång är det såhär, ÄNTLIGEN tog de in mig! Nåja, nu när du vet det, så återgår jag till dagens topic~ Det är lite bättre med mig just idag, ifall nån ville veta. Läste en intressant mening idag i en bok...

Av Tinna - 3 november 2013 22:02

From here on I'll be posting my progress through out the national novel writing month and hopefully some of you will enjoy and understand this story. This is what I'v written so far tonight since I started a bit late and all. Let's start, shall we? C...

Av Tinna - 3 november 2013 19:32

Nämen titta det gick visst lite tid där emellan inläggen igen, whups! Men nu är det ju så att nanowrimo kört igång och jag kommer att posta novellen jag skriver här på min blogg, så ifall nån vill läsa kan dom läsa det här och så. Årets novell heter ...

Av Tinna - 5 oktober 2013 00:02

Är för övrigt en fin låt på piano som kan hittas här och var~Att ha många stigar att vandra men att inte veta vilken väg man ska välja, det är något de flesta hamnar i någon eller flera gånger i livet. Jag är ännu en gång där, jag har ju mina mål för...

Av Tinna - 16 augusti 2013 02:00

Kras. Krash. Boink. Slafs. Sopa in det under mattan bara så syns det inte mer sen. Typ så tänkte jag att det skulle funka och det fungerade ju ett tag. Men när något stötte till mattkanten vällde allt fram igen, allt, allt, alltihopa. Jag vill inte s...

Presentation


Tjena!
Välkommen till en blogg som handlar om mitt liv kort och gott. Jag drömmer om att få jobba med spel i framtiden och har en hel drös med olika hobbies~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards